Dag 5: Hot in the city

6 juli 2023 - New York City, Verenigde Staten

Laatste dag in het hete New York. Wanneer we het hotel uitstappen valt de hitte op ons hoofd. We zakken nog eens af naar Down town, deze keer via de High Line, een langgerekt hoogliggend stadspark/wandelweg op het traject van een in onbruik geraakte goederenspoorlijn. We volgen de groene oase, slingerend tussen de woonblokken tot in de wijk Greenwich Village. Daar duiken we nog eens onder de grond om met de metro helemaal af te zakken naar de oude haven. Ik maak een paar foto’s van de Hudson met de bruggen en even later merk ik dat ik mijn splinternieuwe  Iphone niet meer vind. Rune spurt naar het plekje waar we net gezeten hebben en komt terug mét Iphone. In één van de oude pakhuizen, waar nu verschillende eetkraampjes zijn, kiezen we iets om te eten en bekom ik van de schrik.
We smeren ons in met zonnecrème, want de zon staat hoog aan de hemel en brandt onverbiddelijk. Voor de tweede keer gaan we via de Brooklyn Bridge over de Hudson; deze keer te voet en via de bovenste verdieping. Langs de hele weg staan kraampjes met “New York souveniertjes”, vers gesneden mango en drankjes. We volgen de stroom touristen en stoppen regelmatig om foto’s te maken van de stalen kabels met de skyline met de wolkenkrabbers op de achtergrond. Aan de tweede pyloon keren we terug.
Rune heeft nog één verzoekje; een stop aan de headcourters van de “Ghostbusters”. Er zijn geen geesten te bespeuren. Met de metro, waar de airco heel goed werkt, rijden we terug richting het hotel.
Even bekomen van de zware benen, om nadien nog een laatste keer te eten in New York City. En dit doen we in stijl, in een rooftopbar op 5th Avenue, waar alles draait om zien en gezien worden.

1. Els:
    7 juli 2023
    Heel fijn om jullie belevenissen in NYC mee te volgen! En goed dat Rune snel in actie is gekomen om uw gsm te gaan zoeken … Goeie reis naar Mexico!!!!