Dag 4: Waar zijn de tickets?

6 juli 2023 - New York City, Verenigde Staten

We staan iets later op dan de voorbije dagen. In de “Whole Foods Market”,  net om de hoek van het hotel, kopen we een ontbijtje. We steken de straat over, zoeken een vrij tafeltje onder de bomen in Bryant park en verorberen er ons ontbijt.
Met een korte  tussenstop bij Macy’s wandelen we naar het Intrepid  Sea, Air & Space museum. We zijn ruim op tijd en proberen net voor de ingang onze tickets te downloaden. We krijgen moeilijk toegang tot WIFI of 4G en geraken niet aan onze inkomtickets. Een medewerker probeert ons te helpen, maak ook zijn slaagt er niet in. De app blokkeert. We klampen de volgende medewerker aan en hij neemt ons mee naar binnen, voorbij de security, naar een andere medewerkster. Ze probeert aan de tickets te geraken, belt uiteindelijk naar “Get your guide” van de tickets en na bijna een uur gezever kunnen we eindelijk binnen in het museum.
Het museum is aan boord van het  vliegdekschip “USS Intrtepid” met daarin en op verschillende gevechtstoestellen, het ruimteveer  Enterprise, de Concorde. Op het dek van het schip is het schroeiend heet, in de grote hangar in het schip kunnen we wat afkoelen. Heel indrukwekkend om de grootte van al deze toestellen te ervaren.
Hongerig verlaten we het schip en stappen de Ierse pub “The Landmark Tavern” binnen en stillen onze magen met lekkere Ierse kost. We trekken verder door Hell’s Kitchen naar het Central Park. Ook daar is het even heet als in de rest van de stad, maar het groen en de rust doen goed. Eekhoorntjes huppelen door het gras, komen nieuwsgierig naar ons kijken, knabbelen aan alles wat ze tegenkomen.
Ik moet naar toilet en maak gebruik van de openbare toiletten aan de Bethesda Arcade. Het zijn net toiletten in een kleuterschool. De minideurtjes zijn nog geen meter hoog vertrekkende van op 70cm hoogte. Je kan zo over de deuren kijken en onder de deuren zie je de mensen hun voeten met de onderbroeken op de enkels. Ik dacht dat Amerikanen preuts zijn. Dat kan hier niet….
We wandelen verder over kronkelwegjes die bergop en af gaan door het bos en komen aan de rand van het park bij het Amerikaans natuurhistorisch museum. Op sommige stukken horen we alleen vogels.
We duiken terug de grond onder om de metro terug richting Midtown te nemen. We halen nog wat knabbels in de winkel en bekomen in het hotel van de hete dag.

1. Oma:
    6 juli 2023
    Een hele belevenis maar ik denk dat jullie blij zijn dat de eilanden in zicht komen.