Dag 2: Toronto

16 augustus 2017 - Toronto, Canada

Jetlag….dus Rune en ik zijn heel vroeg wakker. Toch nog even proberen te slapen, maar het lukt niet. Na het vroege ontbijt trekken we de stad in. We wandelen tussen de hoge glazen gebouwen door naar de hockey hall of fame. Dit wou Rune echt graag bezoeken. Honderden outfits van hockeyspelers, helmen, maskers,…hangen er tentoongesteld. We maken de verplichte stop in de souvenirshop en het lukt natuurlijk niet om er met lege handen buiten te gaan.
We wandelen verder naar Nathan Philips square waar we een hamburger eten met zicht op de fontein en de grote letters “TORONTO”. De benen worden moe, naar het Royal Ontario Museum is het nog een heel eind, dus nemen we de metro. Het museum is het grootste van Canada en bevat een enorme collectie kunstwerken, natuurwetenschappelijke en archeologische voorwerpen. Rune komt vooral voor de grote dinosauruscollectie en zoeft van het ene naar het andere skelet. Nadien zijn de Egyptische mummies, opgezette dieren en Chinese beelden aan de beurt. Ik huppel er achter en luister naar wat hij allemaal te vertellen heeft. Wat een enthousiasme….en dit in een museum! 
We rijden terug met de metro, slenteren nog wat door de straten, doen wat boodschappen en bekomen van de drukke dag. Voor het eten eerst nog het lego-hockeyveld bouwen en dan naar dromenland terwijl de lichtjes pinken.