dag 1: Eppegem - Toronto

15 augustus 2017 - Toronto, Canada

Toch wel spannend….naar de andere kant van de oceaan reizen met z’n tweetjes.
Koen en Kobe zetten ons af op de luchthaven. We staan in de rij om in te checken en ook de familie Van Assche komt even later aanschuiven. Zij reizen vandaag met hetzelfde vliegtuig naar Ijsland, wij vliegen nadien verder naar Toronto.
We vertrekken netjes op tijd en drie uur later landen we in Reykjavik. We nemen afscheid van onze buren en een dik uur later stijgen we op richting Toronto. We hebben wind mee en een dikke Vijf uur later landen we. Alle gates zijn bezet (en dit duurt een hele tijd omdat er problemen zijn met de bagage) en we moeten op het vliegtuig blijven tot er eindelijk een plaats vrij komt.
Nu nog bagage oppikken en een taxi zoeken. De rit naar downtown Toronto gaat heel vlot. Al snel krijgen we hoge gebouwen en heel veel lichtjes te zien.
Vlak bij de CN-tower worden we aan onze airbnb afgezet, geraken we voorbij de security van het appartementsgebouw en zoeven we snel met de lift naar de 36ste verdieping. Wat een zicht! Vanuit ons bed genieten we nog van het lichtspektakel. De hele nacht verandert de CN-tower van kleurtjes.