Jovan naar Middle school

22 augustus 2017 - West Bloomfield Township, Verenigde Staten

Het is vandaag een spannende dag voor Jovan. De kinderen verlaten hier de lagere school een jaar vroeger dan in België. Jovan gaat binnenkort naar Berkshire Middele School en vandaag heeft hij zijn eerste kennismakingsdag. Na een rustige ochtend, brengen we hem tegen de middag naar daar. An brengt wat paperassen in orde, terwijl Rune, Maja en ik het zootje ongeregeld aanschouwen. Jovan komt met een groepje andere kinderen voorbij en kijkt heel gespannen. Voorlopig kant hij niemand in zijn groepje. Spannend….
We laten hem daar voor 3 uur achter en wij gaan naar de supermarkt op zoek naar Hydro flaks, goede waterflessen die je drank lang fris houden. Geen te vinden natuurlijk. Nog wat boodschappen doen voor het middag- en avondeten en terug naar huis. Maja en Rune kunnen het goed met elkaar vinden en bouwen een mooie kaplaconstructie. An gaat Jovan terug ophalen en wij blijven “thuis”.
Jovan en zijn familie wonen in een mooie rustige wijk met leuke villa’s rond het Wallnutlake. We maken een wandeling tussen de optrekjes en eindigen bij het stradje aan het meer. We kiezen een ijsje en doen een poging om ons neer te ploffen in de hangmat. Er staat een strakke wind en het is hilarisch om er in te geraken…zowel Maja als An belanden even op de grond. De jongens staan op de pier met de vislijnen te vechten. De wind blaast hun lijntje constant de verkeerde richting uit.
Thuis maken we samen een pastaschotel klaar met een glas gin tonic in de hand. We schuiven laat onze voeten onder de tafel, genieten van de pasta en babbelen nog een paar uurtjes tot we onze ogen echt niet meer open kunnen houden.