Namibië

13 juni 2019 - Zemst, België

We weten niet hoe groot het avontuur is dat ons te wachten staat.

Nog nooit maakten we een reis met zoveel stops. Nog nooit trokken we door zo’n desolaat land.

We zullen onze comfortzone verlaten en voor een groot deel kamperen op “campings”, dikwijls zonder elektriciteit. Slapen doen we in een tent op het dak van de 4X4, die gedurende de reis ons transportmiddel, slaapplaats en keuken zal worden.

De route is volledig uitgestippeld, alle overnachtingsplaatsen zijn gereserveerd, de ene al wat luxueuzer dan de andere.

We starten in de hoofdstad Windhoek - via het  Erindi wildreservaat waar we hopelijk een “seekoei” en “de big five” zullen zien - naar het Etosha nationaal park - om dan terug naar het zuiden af te zakken door Damaraland - naar Swakopmund , een Duits koloniaal stadje waar een aantal avontuurlijke activiteiten zoals sandboarden, kayakken tussen zeerobben, een boottocht in de hoop walvissen en dolfijnen te spotten en 4X4 rit door de duinen, op het programma staan – door de Namibwoestijn – via het spookdorp Kolmanskop – naar de Fish River Canyon, de op één na grootste canyon ter wereld – om dan weer te eindigen in Windhoek.          Meer dan 3000km te gaan op stoffige gravelwegen.

Elke dag houden we een dagboek bij en wanneer er internetverbinding is, worden de verhalen op de blog geplaatst. Dit zal dus zeker niet dagelijks zijn. 😊

Nog twee weken aftellen en dan mogen we aan dit avontuur beginnen.

1. Oma:
    13 juni 2019
    Eerst nog wat proefwerken voor de Wielandtkes hé en dan volop genieten. Ziet er super uit.