Naar de Kalahari

21 juli 2019 - Mariental, Namibië

We doen de gordijnen van ons huisje open wanneer het nog donker is en kruipen terug in bed. Vanuit het bed zien we de canyon die langzaam van grijs in een oranje gloed verandert. Dit is leuk wakker worden.

Na het ontbijt pakken we weer alles is en nemen afscheid van het Brussels gezin. We rijden de 20km lange “oprijlaan” van de lodge af, over de landingsbaan. We komen in een stofwolk terecht…het Brussels gezin rijdt voor ons. Op de gravelbaan steken we hen voor en hebben we opnieuw een goed zicht. Dan volgen we een saaie weg tot onze volgende bestemming; Bagatelle Kalahari game ranch. De gps stuurt ons naar een buitenwijk van Mariental; vandaag logeren we blijkbaar in een verlaten “Spar”. We zoeken het opnieuw op en hebben nog een rit van 30km over gravel voor de boeg. We zijn het beu en komen moe aan op de ranch. Zes giraffen staan aan de gate ons op  te wachten. Wanneer we op de campsite komen staan er enkele spitsbokken op onze overnachtingsplaats aan de boom te knabbelen.

We zetten de tenten snel op, douchen en wandelen door het mulle rode zand naar het restaurant waar een lekker stukje wild op de bbq voor ons gegaard wordt.

We hebben na het avondeten nog een verrassing voor de kinderen; we gaan naar de sterren kijken. De lucht is hier altijd zo helder dat het ideaal is om naar de sterren te kijken. We krijgen uitleg over een aantal sterren en planeten en mogen om beurt naar een aantal sterren, Saturnus en Jupiter kijken. Wanneer we klaar zijn blijkt het dat iedereen al gaan slapen is. De “sterrengids” brengt ons met een safari-auto naar de camping. Het is een koude rit. Dit belooft voor de komende nacht.