Laatste kilometers

21 juli 2019 - Windhoek, Namibië

Het is ijskoud wanneer we wakker worden van de wekker en het doet pijn om uit de tent te komen. Gelukkig is het in het badkamertje lekker warm.

Achter de duin horen we dieren galopperen. Kobe loopt snel de rode duin op en ziet een aantal paarden. Even later lopen er nog twee voor bij onze tent. In de verte zien we enkele giraffen lopen.

We vouwen voor de laatste keer onze tenten op en rijden tot aan de receptie van de camping. Daar wachten 4 paarden ons op. Het blijken de dieren te zijn die we daarstraks voorbij zagen galopperen.  ’s Morgens mogen ze vrij over het domein lopen.

We krijgen een paard toegewezen en samen met twee meisjes en een gids maken we een tochtje door het rode zand van de Kalahari. De paarden zijn tam en dat van Rune heeft een willetje; het graast aan elk plukje gras of takje van een boom dat hij tegen komt en draaft dan snel terug naar zijn plekje in de rij. Niemand mag zijn plekje afpakken. We komen wat giraffen, springbokken en struisvogels tegen.  Wanneer de dieren van een duin lopen, zakken hun poten diep in het zand en gaan ze iets sneller.

Het ritje zit er snel op en rijden met onze logge auto naar Windhoek, waar onze fantastische reis begon. We logeren nog één nachtje in een lodge in de buurt van Windhoek. De hele auto wordt leeg gemaakt en in de kamer gedropt. Het lijkt wel of er een bom ontploft is.

Gelukkig krijgen we alles in de valiezen gepropt en kunnen we nog even in de tuin genieten van de zonnestralen.

1. Oma:
    21 juli 2019
    Slaap wel en voor morgen: goeie terugreis.
  2. Maurits Demarsin:
    22 juli 2019
    De nacht is gevallen in ons dierbare Vlaanderen. Met minder zichtbare sterren, met minder loslopende wilde dieren, met minder spectaculaire landschappen, met minder ....
    Maar toch is het ons lief landje waar we jullie de komende uren en behouden thuiskomst naartoe wensen.
    Tot dan.
    Heel veel dank voor de ontroerende verhalen en foto's.
    Ook heel veel dank voor de onvergetelijke ervaringen die jullie jezelf en onze kleinkinderen bezorgden.
    Bertje wacht op jullie.