Dag 18: Een OFF dagje

21 juli 2023 - Mahahual, Mexico

De wekker gaat vroeg af want  Koen en Kobe hebben al om 7u30 een afspraak in de duikschool. Maar Koen is weer ziek geworden deze nacht, dus hij blijft slapen. Ik breng Kobe naar Takata Dive & Research Center en overleg wat de opties zijn. We beslissen dat Kobe met de opleiding start en dat Koen eventueel morgen of overmorgen kan duiken.
Ik rij terug naar het hotel en ga met Rune ontbijten. Ook mijn buik doet vervelend en ga op bed liggen. Het weer vandaag zit niet mee; het regent en onweert hard. Bliksemschichten flitsen boven de zee en worden snel opgevolgd door luide weergalmende donderknallen.
In de namiddag voel ik me iets beter en ga met Rune iets kleins eten in het restaurant onder het hotel. Wanneer het wat opklaart lopen we “de boulevard” een stukje af en bij een standje van een organisator van snorkeltrips boeken we een tripje voor morgen.
Ik pik Kobe terug op bij het duikcentrum. Hij heeft tot na de middag theorieles gehad en is doodop. Blijkt dat het certificaat dat hij vorig jaar in Corsica gekregen heeft niet evenwaardig is aan het gelijkaardige certificaat van PADI, dus hij moet nog les krijgen, huiswerk maken en testen afleggen. Dit hadden ze op voorhand kunnen controleren want ik had alle info doorgemaild. Koen is boos omwille van de situatie en voelt zich van de slag beter. Hij gaat met Kobe terug naar het duikcentrum om te overleggen hoe het verder aangepakt gaat worden.  Er wordt beslist verder te gaan om de opleiding PADI scubadiver en ze overlopen samen de cursus tot hij alles begrijpt.
We gaan een stukje verderop samen iets eten. Ik krijg nog een whatsapp bericht van de duikschool dat Kobe, omdat hij ooit covid heeft gehad, een medisch onderzoek moet laten doen vooraleer hij mag duiken. We contacteren de dokter van Mahahuhal en Kobe mag onmiddellijk op consultatie komen. Koen en Kobe vertrekken in het restaurant voor het onderzoek en Rune en ik wachten  met bestellen tot ze terug zijn mét medisch attest.

1. Oma:
    21 juli 2023
    Een weetje : Na regen komt zonneschijn.