Varen door Chicago

25 augustus 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Weer een afspraak vandaag. Deze keer met de “First Lady” van de Chicago Architecture Foundation. We komen als eerste aan aan de aanlegsteiger onder de trumptower. We wachten even onder een stralend blauwe hemel voor we de boot op mogen. Gedurende anderhalf uur varen we door Chicago en krijgen een zeer uitgebreide uitleg (volgens Rune babbelt de gids wel veel te veel) over alle gebouwen die we zien en over de geschiedenis van de stad.
Na het tourtje wandelen we de rivier verder af richting het meer. We belanden in een uithoek van Millenium Park waar, verscholen in het groen, een prachtige speeltuin ligt. Rune rent van het ene naar het andere speeltuig en ik huppel er achter. Hiervan krijgen we natuurlijk honger en aan “The bean” kopen we een hotdog Chicago-style (met alles er op en eraan). We steken hem binnen aan de Crown Fountain. We trekken onze schoenen en kousen uit en plonsen door het water tussen de twee fonteinen. We wandelen verder parallel met het meer, voorbij de Buckingham Fountain, door het Grand Park naar het Shedd Aquarium. Onderweg hebben we een prachtig zicht op de skyline van Chicago. In het aquarium zien we vissen en walvissen die we nog nooit eerder gezien hebben. Van aan het aquarium nemen we de watertaxi tot aan Navy Pier. De zon zakt stilletjes achter de wolkenkrabbers naar benenden.We wandelen de pier op en af. Er staan een aantal Braziliaanse en Afrikaanse groepen muziek te maken. Het volk verzamelt zich er rond. We banen er ons een weg door en gaan terug naar het hotel waar we nog even in het zwembad springen. Dan terug kleren aan en aan de rand van de Magnificent Mile gaan we iets eten met zicht op Lincoln en de verlichte gebouwen op de achtergrond.

Morgen is het onze laatste dag in Chicago. ’s Morgens hebben we afgesproken met Leentje van Chica-go die ons door de stad zal gidsen.
Tegen 17uur gaan we naar de luchthaven om terug naar huis te vliegen.

1. Oma:
    26 augustus 2017
    Mooie foto's. Nog een mooie dag en een veilige vlucht naar huis. We tellen af om jullie terug te zien.
  2. Maurits Demarsin:
    27 augustus 2017
    Wat hebben we genoten van de verhalen en foto's van jullie escapades in Zweden en Amerika!
    De reis van Sigrid en Rune naar Canada en de Verenigde Staten zal ongetwijfeld voor jullie beiden letterlijk een herinnering voor het leven betekenen.
    Heel veel dank voor de dagelijkse mooie momenten.