Off-road

15 juli 2019 - Solitaire, Namibië

Geen haast deze morgen.

Na het ontbijt pakken we in, gaan wat boodschappen doen in de “Superspar” en rijden richting volgende bestemming “Sesriem”. Het wordt een lange rit.

Het grootste deel van de rit gaat over gravel en dus heel hobbelige wegen. De eerste die uren komen we niemand tegen op enkele struisvogels na. Er is op deze weg zelfs geen dorpje waar we door rijden. Het landschap verandert om de 50km in iets totaal anders, door een paar canyons, over de Steenbokskeerkring. De rit gaat dus niet vervelen. De temperatuur stijgt al snel van 10graden aan de kust naar 30graden iets verder landinwaarts.

In Solitaire stoppen we om nog eens te tanken (110liter!?) en wat foto’s te maken bij de autowrakken die er staan.

We zijn moe wanneer we eindelijk op de camping aankomen. We hebben een plaats gereserveerd op een camping achter de hoofdingang van het natuurpark, zodat we morgenvroeg een uurtje vroeger dan de anderen het park in mogen.

We zetten de tenten op en zorgen er voor dat alles voor morgenvroeg in orde is zodat we dan als een dief in de nacht kunnen vertrekken.