Erindi Game reserve

3 juli 2019 - Etosha, Namibië

Ik word in het midden van de nacht wakker van het gebrul van beesten….een zwaar  dof geluid. Toch nog wat proberen te slapen. ’s Morgens een hevig gekakel onder onze tenten; parelhoenen bekvechten voor wat zaadjes. We doen onze tent open en worden blij van de zon die de kilte probeert te doorbreken.

We staan op, Rune maakt koffie en zorgt voor het ontbijt, Kobe is met geen stokken wakker te krijgen.  Het ontbijt smaak

We wandelen tot aan de waterpoel achteraan de camping en snel wordt duidelijk wat het gebrul van de voorbije nacht was; nijlpaarden. Het is een prachtig schouwspel; de logge beesten in het water, aan de rand liggen krokodillen met hun bek open te zonnen, op de achtergrond allerlei soorten  hert-achtigen.

We verlaten de camping, rijden nog een groot deel van het reservaat door, komen nog wat giraffen tegen en verlaten via een noordelijk gelegen poort het Erindi game parc.

Voor we op de hoofdweg komen zetten we de auto aan de kant, klimmen op het dak om er te piknicken. Het is er muisstil, geen levende ziel te bespeuren.

Wij rijden via de snelweg verder naar het noorden. Onderweg zien we giraffen achter de hekken van andere natuurreservaten, langs de snelweg grazen honderden wrattenzwijnen. Af en toe steekt er ééntje over.

Plots vanuit het niets een stadje Otjowarongo waar we boodschappen doen in de Superspar. Een wachter let tegen een kleine vergoeding op onze auto, leurders proberen ons met prullaria op te zadelen.

Nog een heel stuk te gaan over een loodrechte weg, door een prachtig decor van verschillende tinten bruin.  We naderen de toegangspoort van Etosha. Even wat documenten invullen en dan mogen we tegen een slakkengangetje doorrijden naar de camping.

We nemen een kijkje aan de waterhole waar een olifant rustig drinkt en enkele giraffen niet goed weten welke kant op te gaan.

Na de braai gaan we nog eens terug, want de drinkplaats  wordt verlicht. De olifant staat er nog steeds. Vanuit de verte horen we hoeven kletteren op de stenen; een 50-tal zebra’s komen hun dorst lessen.

Iets beter ingepakt (met muts op en extra fleece-deken) kruipen we in onze daktenten onder een prachtige sterrenhemel.

1. Maurits Demarsin:
    3 juli 2019
    Dank voor de mooie verhalen en foto's. Doe zo voort. Wij genieten er mee van, behalve Bertje: het interesseert hem geen zier.
    Veel groetjes,
    Oma, opa en bert.
  2. Oma:
    3 juli 2019
    Jullie doen dat goed. Een beetje BBQ'en , wat rondrijden, dieren spotten. Veel plezier en geniet van de omgeving en van mekaar. Voorzichtig daar boven op die auto hé.
    Dikke kunffels,
    opa en oma