Detroit

23 augustus 2017 - Detroit, Michigan, Verenigde Staten

Het is een frisse dag vandaag, perfect om een stad te bezoeken. We rijden tegen de middag naar Detroit. Parkeren de auto aan de rivier. Aan de overkant ligt Canada.
We trekken de stad in en komen snel op leuke, nieuw aangelegde oases, gekneld tussen drukke straten. We kuieren over het pad, de kinderen springen over speel/zit balken, wiebelen op de schommelstoelen en belanden op een klein strandje met een barretje. Aan de overkant van de straat is een Starbucks en gaan er een drankje halen. We slenteren verder en gaan binnen in een grote Nike-shop waar ik wat loopkledij koop tegen een aangenaam prijsje. Even later zien we in de hoogte enkele gigantische tijgers; het baseball stadion van de Detroit tigers. De kinderen klimmen op het enorme beest dat aan de ingang van het stadion staat. We wandelen nog verder langs het ijshockeyveld, maar we mogen niet naar de piste gaan kijken. Terug aangekomen aan het strandje kopen we een broodje, spelen we het naar binnen en gaan Maja en Rune nog een zndkasteel bouwen in het midden van de stad.
Op weg naar huis maken we nog een stop in de buitenwijken van Detroit waar we naar de streetart gaan kijken. Hele grote “schilderijen” pronken op de vervallen gevels. Er hangt een vreemde verlaten sfeer, maar de werken zijn zo mooi.
Thuis bouwen de kinderen verder aan hun kaplaproject en zetten An en ik ons nog voor een babbeltje in de tuin. We kunnen onze reis niet afsluiten zonder eerst een echte hamburger gegeten te hebben in een écht Amerikaans hamburgerrestaurant. We trekken naar Red Robbin en schuiven de bank op. Rondom ons zitten mensen die hier, aan hun omtrk te zien, hier dagelijks een portie hamburgers naar binnen komen werken. Ik krijg een vaas cola voor mijn neus die ik, zelfs op een hele dag, niet leeg zou krijgen. De hamburgers smaken zo goed dat Rune er nog ééntje bij besteld.
Voldaan gaan we terug naar huis, de kinderen kruipen in bed, An en ik doen nog een babbeltje en tegen middernacht pak ik de koffers in.