Bavianen op de snelweg

3 juli 2019 - Erindi Private Game Reserve, Namibië

We worden rillend van de kou wakker. Nog even het elektrisch deken aan doen, terug een beetje opwarmen en in bed onze kleren aantrekken.

We ontbijten onder een afdak waar de bazin snel een vuur aansteekt. Ze zegt dat het abnormaal koud is. Het gazon en het drinkwater van de hond zijn bevroren.

Tijdens het ontbijt komen twee giraffen ook ontbijten vlak voor de ontbijtruimte. Het spek met eitjes smaken eens zo lekker met dit uitzicht.

Alle spullen worden gesorteerd, krijgen een vaste plek in de 4X4, de tenten worden even open gezet en slaapzakken en extra dekens worden er in gelegd en dan kunnen we er aan beginnen.

We rijden over de snelweg naar Erindi; op de middenberm spelen bavianen, langs de kant grazen wrattenzwijnen. Na een tijdje ruilen we de snelweg in voor een kleinere straat en het asfalt verandert onmiddellijk in zand, soms rood, dan weer bruin.

We checken in in het “Camp Elephant” in Erindi, we nemen een kijkje waar we de nacht gaan doorbrengen en gaan dan zelf een game drive doen. Uitstappen mag niet. We zien al snel een olifant, oryxen, giraffen, nijlpaarden, grondeekhoorntjes,… De jongens houden in een boekje bij welke dieren ze allemaal zien, Sigrid en Rune maken  er foto’s van.

De zon zakt langzaam achter de bergen en we rijden terug naar de kampeerplaats waar de wat worstjes grillen, een douche nemen en voor de eerste keer in de tent kruipen. Hopelijk wordt het niet te koud deze nacht.