Naar Chicago

24 augustus 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Het opstaan doet pijn. Het is 6 uur en moeten ons klaarmaken om naar het busstation in Ann Arbor te vertrekken. We pakken al onze spullen bij elkaar en proberen Maja en Jovan wakker te maken. Ze krijgen met moeite hun hoofd even omhoog om dag te zeggen.
An brengt ons naar Ann Arbor, waar we de Greyhoundbus naar Chicago nemen. Ann bekijkt de tijdschema online….vertraging. Even later komt de loketbediende naar buiten met de mededeling dat de bus ten vroegste om 12uur komt, de kans is zelfs groot dat hij helemaal niet komt. Gelukkig is er ook een treinstation en de dame gaat op zoek naar treintickets. Ze vindt er tegen het laagste tarief en boekt deze voor ons. De bustickets worden terug betaald. We moeten wel tot de middag wachten voor we kunnen vertrekken.
An gaat terug naar huis. Het afscheid valt ons zwaar. Met waterige ogen wachten we tot de trein er eindelijk aankomt en om 16u plaatselijke tijd komen we aan in Chicago. We nemen een taxi naar het hotel en een dik kwartier later zitten we al in de hotelkamer van het Doubletree Hotel by Hillton.
We nemen onmiddellijk terug een taxi naar de Wilis tower. We zijn voorbereid aan een lange file voor we de toren kunnen betreden, maar deze keer hebben we wel geluk: er is NIEMAND! We kunnen de gangen door zoeven, snel door de veiligheidscontrole en de lift in naar de 103de verdieping. Op nog geen minuut staan we boven. We schuiven even aan om in de glazen bakjes te gaan staan en loodrecht naar beneden te kunnen kijken door de glazen vloer. We twijfelen geen moment, maar op het moment dat ik naar beneden kijk zeg ik “What the f***!” Dit is hoog! Niet nadenken en gewoon foto’s maken. We schuiven nog een tweede en derd keer aan aan de andere glazen bakjes die boven de stad zweven.
We stappen terug richting ons hotel, langs de Trumptower, Millenium park waar we een broodje eten en genieten van de vreemde fonteinen, langs een grote snoepwinkel en the bean.
We sluiten de dag af aan het zwembad van het hotel. Rune geniet van wat plonsen en ik van de lichtjes op de achtergrond.

1. Oma:
    25 augustus 2017
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen.
    Dikke knuffels.
  2. Maurits Demarsin:
    25 augustus 2017
    Erg attent dat je geen foto's doorstuurde van het zicht naar beneden daar hoog in de toren. Ik word al duizelig bij het lezen van jullie verhaal.
  3. Oma:
    Kom van dat dak af.